13:34 Заняття навчального тренінгу «Практична медіаграмотність» у форматі онлайн | ||||
15 грудня 2022 року Чернігівська обласна бібліотека для дітей провела заняття навчального тренінгу «Практична медіаграмотність» у форматі онлайн на платформі Zoom. У заході взяли участь фахівці дитячих, публічних бібліотек Чернігівщини. Сьогодні медіаграмотність – життєво необхідна навичка в контексті російської інформаційної агресії. Інформаційно-пропагандистська війна росії проти України внесла істотні зміни до мотивації та змісту медіаосвіти. Що таке інформаційні вкиди російсько-української війни? Як їх розрізняти? Кібератаки, фейкові документи, шахрайські схеми, ботоферми. Про все це у доповіді Ірини Примаченко, бібліотекаря відділу обслуговування учнів 5-9 класів Чернігівської обласної бібліотеки для дітей. Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. Бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими. Місія сучасної бібліотеки – допомагати читачам вчитися компетентно споживати будь-які повідомлення в мас-медіа, критично їх аналізувати та вміти створювати свій власний медіа-продукт. Заступник директорки Чернігівської обласної бібліотеки для дітей, Лариса Казакова у своєму виступі ознайомила присутніх із сучасними ресурсами, які і стануть у нагоді, як бібліотекарям, так і читачам бібліотеки, вихователям, вчителям, аби зорієнтуватися у цій лавині інформації. MediaSapiens, «НотаЄнота», проєкт «Брехунець», Stopfake.org – ці та інші ресурси стають сьогодні на допомогу у поінформованості громадян. З кожним роком кількість користувачів світової мережі неухильно зростає. Більш того, разом із дорослими, доступ до комп’ютера отримують і діти, тобто серед відвідувачів Інтернету зростає частка юної аудиторії. На відміну від дорослих інтернет-користувачів, діти можуть не усвідомлювати небезпек, які чатують на них у мережі. Якщо раніше треба було говорити з дітьми про їх безпеку поза домом, то вже давно має сенс застерігати їх від негараздів під час перебування в Інтернеті. Тому наше завдання інформувати і попереджати дітей різних вікових категорій та їх батьків про небезпеку в мережі Інтернет. Такі питання розкрито у доповіді «Безпека дітей в Інтернеті: теоретичні і практичні аспекти» Наталії Нечипорук, бібліотекаря відділу обслуговування учнів 5-9 класів. Лариса Власенко, головний бібліотекар відділу обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів, детально розповіла про сервіси: CANVA, GENIALY, PREZI та їх можливості. Розглянула створення облікового запису та існуючі види візуального контенту. Надала практичні поради щодо створення презентацій та подальше їх зберігання та поширення контенту. Цікавий огляд медіа ресурсів, присвячених розвитку, навчанню та відпочинку дитини представила Ольга Геращенко, бібліотекар відділу обслуговування дошкільників та учнів 1-4 класів. Отже, пропонуючи інноваційні форми та методи інтерактивного навчання учасникам тренінгу до формування навичок медіаграмотності та критичного мислення, семінаристи отримали відповіді на наступні питання: - медіа грамотність, як життєво необхідна навичка в сучасній Україні; - своєрідність інформації як товару і що продають медіа; - новинна грамотність та стандарти подання інформації; - як перевірити достовірність та неупередженість інформації; - класифікація джерел інформації під час роботи з джерелами; - проекти практичної медіаграмотності в Україні; - інформаційні війни: як врятуватися від пропаганди або чому вдається маніпулювати громадською свідомістю. Слухачі здобули навички з аналізу медіатекстів, перевірки достовірності інформації та навчилися самі проводити аналітичні заняття. Отже, навчальний тренінг «Практична медіа грамотність» був плідним, корисним і підсумував курс підвищення кваліфікації бібліотекарів області у 2022 році.
| ||||
|
Всього коментарів: 0 | |