13:05 Подорожуємо не виходячи з дому! Подорож 7: "Ейфелева вежа у Парижі. 3D-екскурсія". | ||||
Ейфелева вежа є однією з найзнаковіших пам'яток архітектури, її щорічно відвідують мільйони туристів. Це найпопулярніший символ Франції, який впізнають у всьому світі. Чернігівська обласна бібліотека для дітей пропонує не виходячи з дому з висоти оглядового майданчику Ейфелевої вежі оглянути столицю Франції - Париж ! А також пропонуємо вашій увазі цікаві факти про цей архітектурний шедевр. Захоплюючої вам подорожі і яскравих емоцій ! Тисніть на посилання! https://artsandculture.google.com/partner/tour-eiffel -Вежа названа на честь свого творця - архітектора Густава Ейфеля. Цікаво, що сам Ейфель називав її просто "300-метрова вежа". Інша, народна назва - "Залізна леді". -Висота вежі разом із новою антеною становить 324 метри. На момент її відкриття (1889 рік) висота становила 312 метрів. -Понад сорок років Ейфелева вежа залишалася найвишою спорудою у світі. -Вежа складається з трьох поверхів, вони розташувалися на висоті: 1 поверх - 57 м; 2 поверх - 115 м; 3 поверх - 276 м; -Перед архітектором Ейфелем стояло завдання побудувати вежу, яка б виконувала роль вхідної арки паризької Всесвітньої виставки 1889 року. -Терміни були стислі - всього два роки. А такі складні споруди до того часу не зводилися. Але впоратися з завданням архітекторові вдалося: для цього він розробив і застосував особливі методи будівництва. -Зокрема, Ейфель вирішив зібрати вежу як конструктор і застосовував, здебільшого, вже виготовлені частини. Він велів на цих частинах заздалегідь просвердлити отвори для заклепок і навіть закріпити дві третини від 2,5 млн заклепок, які потрібні були для вежі. -Щоб підняти металеві частини архітектор використовував високі крани, а коли конструкція переросла їх по висоті, роботу перейняли спеціально сконструйовані Ейфелем мобільні крани. Вони рухалися по рейках, прокладених для майбутніх ліфтів. -Примітно, що протягом будівельних робіт на вежі не трапилося жодного нещасного випадку зі смертельним наслідком. -Передбачалося, що вежа простоїть 20 років і її демонтують. Але навіть ці 20 років споруда мала бути безпечною і не піддаватися руйнівному впливу корозії та перепадів температури. -Гюстав Ейфель врахував всі можливі ризики. Він розумів, що для його дітища головну загрозу представляє вітер. Тому і придумав особливу конструкцію вежі, через яку безперешкодно проходять потоки повітря і сушать її поверхню після дощу. Спорудження витримало всі випробування. Під час урагану 1999 року швидкість вітру перевищувала 200 кілометрів на годину. Однак верхівка вежі відхилялася всього на 19 сантиметрів. -Всього на зведення вежі було витрачено 7,8 млн франків. Величезні гроші, але вони окупилися в перші ж роки - тільки за перші шість місяців роботи виставки подивитися "залізну даму" прийшли понад два мільйони відвідувачів. У наступні роки потік туристів не вщухав. -Цікаво, що еліта Франції, її кращі уми - письменники та художники були обурені проектом Ейфеля. Вони висловлювали побоювання в тому, що металева конструкція буде придушувати архітектуру міста, порушувати неповторний стиль столиці, що складався протягом століть. -У 1887 році відразу 300 письменників і художників (в тому числі Олександр Дюма-син, Гі де Мопассан і композитор Шарль Гуно) направили протест на адресу муніципалітету, характеризуючи конструкцію як "марну та жахливу", як "сміховинну вежу, що домінує над Парижем, як гігантська фабрична димова труба". -При цьому Гі де Мопассан регулярно обідав у ресторані на першому рівні вежі (нині ресторан "Жюль Верн"). На питання, навіщо він це робить, якщо башта йому не до душі, письменник відповідав: "Це єдине місце в усьому Парижі, звідки її не видно". -Через 20 років демонтувати Ейфелеву вежу передумали. Однією з причин цього рішення стала поява радіо. Нагорі вежі розмістили радіоантени. Пізніше звідси почали транслювати і телепрограми. Трансляції тривають і досі, тільки сьогодні до теле та радіомовлення приєднався ще й стільниковий зв'язок. Крім того, на башті розташована унікальна метеостанція, за допомогою якої вивчаються добові коливання ступеня забруднення атмосфери, радіаційного фону, атмосферної електрики тощо. -У вежі є свій власний запатентований фірмовий "коричневий-Ейфелевий" колір, схожий на бронзу. Але перш ніж визначитися з кольором, вежу багато разів перефарбовували в різні кольори, від жовтого до червоно-коричневого. -Раз на сім років, 25 малярів-верхолазів протягом 18 місяців перефарбовують вежу. На її нове "плаття" йде 60 тонн фарби. -Зараз Ейфелева вежа повністю перетворилася з сірої конструкції, в гордо освітлений з усіх боків символ Парижа. Вперше освітлення на ній включили в 1889 році, в день її відкриття - тоді воно складалося з 10 тисяч газових ліхтарів, двох прожекторів і встановленого на верхівці вежі маяка, світло якого було забарвлене в синій, білий і червоний - кольори національного прапора Франції. -У 1900 році газові лампи було замінено на електричні. А в 1925 році заповзятливий Андре Сітроен, той самий, який створив концерн "CITROEN", вперше розмістив на вежі світящу рекламу, названу ним "Ейфелева вежа у вогні". -Одне за іншим на вежі спалахували десять зображень, що складалися з 125 тисяч лампочок: силует вежі, зоряний дощ, політ комет, знаки Зодіаку, рік створення вежі, поточний рік. -Під час Другої Світової Війни, вежа не скорилася фашистам: коли Гітлер увійшов в Париж в 1940 році, французи зламали ліфт. В результаті німці не змогли дістатися до верхівки вежі і повісити прапор. -Екстремали завжди використовували вежу для здійснення божевільних трюків, які іноді завершувалися трагічно: авіатор Леон Колло спробував пролетіти на літаку між опорами вежі, але врізався в антену і загинув. Кравець Франц Райхельт стрибнув з першого рівня (63 м) з плащем-парашутом власної розробки. Парашут не розкрився, і винахідник загинув. -300-метрова вежа часто притягувала самогубців, велика кількість суїцидів відбувалися саме тут. Тому спеціальні служби постійно стежать за відвідувачами Ейфелевої вежі. Одну зі спроб суїциду переказують, як легенду: нібито жінка, яка стрибнула з вежі, приземлилася на дах авто, за власника якого згодом вийшла заміж.
| ||||
|
Всього коментарів: 0 | |