15:37 Підлітки і дорога | ||||
Скоро – літо. Тому ми хочемо попередити вас про безпеку на дорогах. Чому це важливо? Тому що, за даними ООН, аварії на дорогах є основною причиною смерті молодих людей у віці від 15 років. І половина усіх смертей в ДТП припадає на пішоходів, мотоциклістів та велосипедистів. Ви можете вплинути на цю сумну статистику — вберегти своє життя та, можливо, врятувати когось. Підлітки на дорогах — група ризику. Чому? Тому що найбільш уразливими з точки зору безпеки на дорогах є підлітки у віці від 15 років — молоді пішоходи, пасажири та водії. Серед причин ДТП за їхньої участі — ризикова поведінка. Важливо навчитися оцінювати ризики: рух у темну пору доби, пори року, перетин дороги біля небезпечного повороту або поза пішохідним переходом тощо. Це не гарантує захист на 100%, але значно підвищує шанси уникнути нещасного випадку. Безпека на дорозі — це безпека життя. Безпека на дорозі — це відповідальність як водіїв, так і пішоходів. Часто діти потрапляють в ДТП через те, що, переходячи дорогу, розмовляють мобільним телефоном або ж слухають музику у навушниках. За таких обставин їхня увага розсіюється і вони не можуть контролювати ситуацію. Причиною дорожньо-транспортних пригод за участі підлітків може стати незнання або нехтування правилами дорожнього руху. Інколи діти та підлітки перетинають пішохідний перехід на велосипеді або перебігають його та не звертають уваги на сигнали світлофора. Буває, перетинають дорогу у недозволених місцях. Підлітки часто бувають легковажні та необережні там, де за логікою необхідно бути особливо зібраним. Як виявилося, у зоні ризику — підлітки невисокого зросту. У Центрі громадського здоров’я МОЗ попереджають: водієві важче — а часом навіть неможливо — вчасно побачити невисоку людину та вжити всіх можливих заходів, щоб уникнути наїзду. Та й сам пішохід — знову ж через невисокий зріст — не завжди може помітити транспортний засіб, що наближається. За статистикою, ризик 16-річного кермувальника потрапити у ДТП з летальним результатом удвічі більший, ніж у водіїв віком від 20 до 24 років, і в чотири рази більший, ніж у молодих людей від 25 до 29 років. Зазвичай це пояснюється тиском, який справляють на підлітка-водія його однолітки. Оточення підштовхує молодих кермувальників порушувати правила дорожнього руху: перевищувати швидкісний ліміт (він у населених пунктах становить 50 км/год), вдаватися до небезпечних обгонів і т.д. Ризик травмуватися на дорозі для підлітків, які їздять на велосипедах або пересуваються мотоциклами, здебільшого залежить від того, як вони подбали про свою безпеку. Наприклад, надягнули шолом або ні. Тому й підлітки-пішоходи, й підлітки-водії зобов’язані знати і дотримуватись правил дорожнього руху. Наприклад, якщо виповнилося 14 років, то на велосипедах потрібно рухатися дорогами або спеціальними велодоріжками— тротуари призначені тільки для руху пішоходів або дітей до 7 років на дитячих велосипедах. Керувати автомобілем можна з 16 років, а мотоциклом та мопедом — з 14. Якщо ви — пішохід, намагайтеся переходити дорогу лише на позначених і спеціально облаштованих для цього наземних або підземних переходах. Не вибігайте на проїжджу частину. Очікуйте на громадський транспорт на спеціальних посадкових майданчиках або на тротуарі. Якщо ж ви — водій, користуйтеся ременем безпеки та підголівником — це так звані засоби пасивної безпеки. Керуючи велосипедом, пам’ятайте, що шолом мінімізує ризик черепно-мозкової травми у середньому на 75%. Мотоциклістів шолом захищає від такої травми майже на 72%. Не піддавайтеся на маніпуляції однолітків взяти участь у перегонах або порушити правила дорожнього руху — ваше життя цінніше за думку інших людей. Бережіть своє життя — будьте пильними та обережними на дорогах! http://supportme.org.ua/Prevention-of-injuries-and-diseases/road_safety
| ||||
|
Всього коментарів: 0 | |